bip.gops.janowiec.pl
Biuletyn Informacji Publicznej
 Biuletyn Informacji Publicznej GOPS Janowiec www.gops.janowiec.pl
Praca w GOPS strona główna 
Praca w GOPS
Ogłoszenie o naborze na stanowisko Asystent
rodziny 

NABÓR NA STANOWISKO: ASYSTENT RODZINY

KIEROWNIK GMINNEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W JANOWCU OGŁASZA NABÓR NA STANOWISKO: ASYSTENT RODZINY

Forma zatrudnienia: umowa o pracę ½ etatu

I. Wymagania niezbędne:

Asystentem rodziny może być osoba, która:

1.Posiada obywatelstwo polskie.

2.Posiada wykształcenie:

a)      wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna

lub

b)     wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie art. 12 ust. 3 Ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną

lub

c)      średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej
3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną.

1.Nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona.

2.Wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego.

3.Nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne  przestępstwo lub umyślne przestępstwo  skarbowe.

4.Posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych.

 

II. Wymagania dodatkowe:

1.Doświadczenie w pracy zawodowej na podobnym stanowisku.

2.Wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny.

3.Samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy.

4.Komunikatywność, empatia, zaangażowanie, asertywność.

5.Umiejętność zachowania bezstronności w kontaktach z rodziną.

6.Prawo jazdy kat. „B” i posiadanie własnego środka transportu.

7.Znajomość przepisów ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej oraz innych aktów normatywnych związanych z pomocą społeczną.

 

III. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

1.Asystent rodziny prowadzi pracę z rodziną w miejscu jej zamieszkania lub w miejscu wskazanym przez rodzinę między godziną 8.00 a 20.00.

2.Do zadań asystenta rodziny należy w szczególności:

opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym;
udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;
udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;
wspieranie aktywności społecznej rodzin;
motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;
motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dla dzieci;
prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku;
monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
sporządzanie na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;
współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;
współpraca z Zespołem Interdyscyplinarnym do spraw przeciwdziałania przemocy w rodzinie lub grupą roboczą oraz innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.

 

IV. Informacje dodatkowe:
1.Praca asystenta rodziny będzie wykonywana w ramach umowy o pracę ½ etatu w zadaniowym systemie pracy;

2.Praca asystenta rodziny nie może być łączona z wykonywaniem obowiązków pracownika socjalnego, na terenie gminy, w której praca ta jest prowadzona;

3.Asystent rodziny nie może prowadzić postępowań z zakresu świadczeń realizowanych przez gminę.

 

V. Wymagane dokumenty:

1.CV

2.List motywacyjny.

3.Kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie.

4.Kopie dokumentów poświadczających posiadanie kwalifikacji zawodowych (certyfikaty, uprawnienia, zaświadczenia o ukończeniu kursów i szkoleń, dyplomy).

5.Kopie świadectw pracy, ewentualnie referencje z zakładów pracy.

6.Oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na wykonywanie obowiązków asystenta rodziny.

7.Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych.

8.Oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.

9.Oświadczenie, że kandydat nie był i nie jest pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie została mu zawieszona lub ograniczona.

10.  Oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny, w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku do niego wynika z tytułu egzekucyjnego.

11.  W przypadku zawarcia umowy kandydat zobowiązany będzie do przedłożenia do wglądu pracodawcy oryginały ww. dokumentów.

W miejscu poprzedzającym datę upublicznienia niniejszego ogłoszenia o naborze, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, jest wyższy niż 6%.

 

VI. Termin i sposób składania ofert:

Dokumenty (w zamkniętej kopercie z dopiskiem „NABÓR NA ASYSTENTA RODZINY” należy składać osobiście w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Janowcu, ul. Lubelska 21 oraz pocztą tradycyjną- papierową na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Janowcu, ul. Lubelska 21, 24-123 Janowiec.


w terminie do dnia 15 stycznia 2021 roku, do godz. 14.00.

Decyduje data wpływu dokumentów do siedziby Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Janowcu, ul. Lubelska 21, 24-123 Janowiec. Dokumenty, które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane.

                                                                                             Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej

                                                                                                                         w Janowcu

                                                                                                                     Marzanna Pakuła

 

Klauzula informacyjna

W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania Państwa danych osobowych oraz o przysługujących Państwu prawach z tym związanych.

Administratorem Państwa danych osobowych przetwarzanych w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Janowcu jest Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Janowcu, ul. Lubelska 21, 24-123 Janowiec.

Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo kontaktować
w sprawach przetwarzania Państwa danych osobowych poprzez adres e-mail: gops.janowiec@samorzad.pl.
Państwa dane osobowe będą przetwarzane zgodnie z przepisami RODO, tzn. dane będą przetwarzane na podstawie przepisów prawa, a w szczególnych przypadkach - na podstawie Państwa zgody albo w związku z wykonywaniem umowy, której są Państwo stroną.

Podanie przez Państwa danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji, gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa lub zawarta między stronami umowa.
W sytuacji, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą, podanie przez Państwa danych osobowych Administratorowi ma charakter dobrowolny.
W zakresie danych osobowych Państwa dotyczących, przysługują Państwu następujące prawa:

• prawo dostępu do danych osobowych,
• prawo sprostowania danych np. gdy są nieaktualnie lub nieprawdziwe,
• prawo do usunięcia danych – prawo przysługuje w ramach przesłanek i na warunkach określonych w art. 17 RODO,
• prawo ograniczenia przetwarzania – prawo przysługuje w ramach przesłanek i na warunkach określonych
w art. 18 RODO,
• prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania – prawo przysługuje w ramach przesłanek i na warunkach określonych w art. 21 RODO,
• prawo do cofnięcia zgody – tylko jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a)
lub art. 9 ust. 2 lit. a RODO,
• prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych.

Dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z przepisów prawa, w szczególności ustawy z dnia
14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów
z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji
w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.

 

Odbiorcami danych osobowych mogą być podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa lub umowy powierzenia przetwarzania danych. Administrator nie podejmuje zautomatyzowanych decyzji w indywidualnych przypadkach, w tym profilowania.

 

 

Opublikowane przez: Administrator BIP | Data wprowadzenia: 2020-12-29 09:42:08 | Data modyfikacji: 2020-12-29 09:44:21.
Data wprowadzenia: 2020-12-29 09:42:08
Data modyfikacji:
Opublikowane przez: Administrator BIP
  Biuletyn Informacji Publicznej - bip.gops.janowiec.pl